Kundeservice

Ofte stilte spørsmål


Hva er kjøpsbetingelsene deres?

For all informasjon om våre kjøpsbetingelser og vilkår, vennligst se våre "Kjøpsbetingelser" i menyen til venstre.

Hva kommer i tillegg til prisen hos Sunglasses Shop?

Vi er momsregistrerte i Norge, så alle priser hos Sunglasses Shop er inkludert norsk moms på 25 %. Derfor skal ingenting ekstra komme i tillegg i etterkant av fullført bestilling på nettsiden. Med unntak av om du handler med Klarna, for da kan et administrasjonsgebyr komme i tillegg til varens faktiske pris (Gebyrets verdi beror på vilkår satt av Klarna).

Må jeg betale toll og avgifter på pakken?

Nei, det må du ikke. Solbriller er tollfrie, og prisene på Sunglasses Shop Norge er inklusive norsk moms på 25 %.

Hvor er dere basert?

Våre kontorer er i London, England. Her har vi norske kundeservicemedarbeidere som er klar for å hjelpe deg med dine forespørsler. Hvis du har noen spørsmål om oss og vår nettbutikk, er det bare å ta kontakt med våre norske kundeservicemedarbeidere på e-post: no@sunglassesshop.com eller gratisnummer: 800 14 939. Lageret til Sunglasses Shop ligger i Swindon, England.

Er solbrillene deres ekte og autentiske?

Vi er autorisert forhandler av hvert eneste merke, og vi kjøper produktene direkte fra produsentene. Noen nettsteder, som Oakley og Ray-Ban, har en link til oss som sier at vi er ekte forhandler av deres produkter. Det er forholdet vi har med våre leverandører som gir oss muligheten til å gi deg det beste fra solbrillebransjen.

Vi har også en butikk på gatenivå og representanter fra merkene kommer ofte og gir oss opplæring i merket og nye modeller. Alle produktene kommer med garanti (ofte ett år eller mer), og dersom det er noe du lurer på er det bare å ta kontakt. Vi har absolutt ingenting å skjule og vil veldig gjerne hjelpe deg med alt du måtte lure på.

Hva er retur-policyen deres?

Vår retur-policy er på 30 dager, som betyr at du har en hel måned på å bestemme deg for om solbrillene er for deg eller ikke, før du må returnere dem. Produktene må være i samme stand som når vi sendte dem til deg, og de må returneres med eventuelle merkelapper som var festet på når du fikk dem, etui, pusseklut og oppbevaringsboks.

Dersom du ønsker å kansellere bestillingen din, er det enklest å sende en e-post til no@sunglassesshop.com. Du kan også kansellere skriftlig og vi aksepterer også avbestillinger per telefon. Dersom du mottar varene før du kansellerer, vennligst fyll ut returskjemaet (som du finner her) eller gi oss beskjed ved å sende e-post til no@sunglassesshop.com.

Du må sende varene tilbake til oss med Posten, og på egen bekostning og risiko (vi anbefaler på det sterkeste å sende pakken med sporingsnummer, slik at du lett kan spore opp leveransen trinn for trinn, og er forsikret mot eventuelt tap eller skade i transit).

Hva betyr de forskjellige glasskategoriene?

Her er en oversikt over de ulike glasskategoriene:

0 - 0-20 % lysabsorbsjon. Glasset har ingen eller veldig lite farge. Denne kategorien er oftest brukt på styrkeglass og sikkerhetsbriller.
1 - 20-37 % lysabsorbsjon. Glasset er lyst i farge. Denne kategorien er oftest brukt som komfortfilter eller motesolbriller.
2 - 37-82 % lysabsorbsjon. Glasset har medium mørk farge. Et universelt glass som passer for de fleste solforhold.
3 - 82-92 % lysabsorbsjon. Glasset er mørkt i fargen. En god kategori for veldig solrike forhold med mye stråling, som ved vann, asfalt og snø.
4 - 92-97 % lysabsorbsjon. Glasset er veldig mørkt i fargen. Denne kategorien er god for veldig høy stråling i miljø med mye gjenskinn som ved vann, snø og is. Man skal IKKE kjøre bil med kategori 4 glass!

Vennligst merk at uansett glasskategori, vil alle glassene hos Sunglasses Shop være UV400-glass og beskytter mot UV-stråler.

Er betalingen sikker?

Ja. Veldig sikker. Vi bruker faktisk den beste internettsikkerheten tilgjengelig fra Thawte. Alle detaljene dine blir kryptert ved å bruke den beste SSL 256-bit sikkerhetskrypteringen i hvert trinn av bestillingen din. Videre vil vi ikke ha mulighet til å se kortinformasjonen din, så du kan være trygg på at når du oppgir disse detaljene vil det ikke bli delt med noen andre. Ikke engang med oss. Se etter https:// i nettleseren og symbolet “låst hengelås” sammen med nettsideadressen. Du kan handle trygt hos oss.

For å fullføre betalingen må du noen ganger logge inn med BankID. Dette er ytterligere sikkerhet for deg i transaksjonen. Dersom du ikke har BankID, kan du ta kontakt med oss på no@sunglassesshop.com, så kan vi finne en løsning sammen slik at du får gjennomført ordren. Det ordner seg alltid slik at du kan få dine favorittsolbriller sendt til deg.

Hvordan kan jeg vite om solbrillene er på lager?

For å kunne tilby rask utsendelse til alle kunder, har vi som regel de fleste solbriller på lager. Nettsiden vil vise om solbrillene er på lager eller ikke. Hvis et produkt ikke er på lager, vil det stå melding om dette på skjermen, og du vil ikke kunne bestille produktet. Dersom dette er solbrillene du virkelig vil ha, er det bare å ta kontakt med oss på e-post, telefon eller chat, så sjekker vi tilgjengeligheten fra leverandør for deg.

Kan jeg returnere solbriller bestilt med styrke?

Svaret på dette spørsmålet er både ja og nei. Styrkesolbriller kan returneres for tilbakebetaling eller bytte, med unntak av solbriller fra disse merkene: Oakley, Serengeti, Bollé og Maui Jim. Dersom du har noen spørsmål angående dette, er det bare å ta kontakt på: no@sunglassesshop.com

Er mine personlige opplysninger holdt privat?

Alle dine personlige opplysninger er holdt privat, og vi har ikke tilgang til noen av betalingsdetaljene dine, bortsett fra ordreverdi og adressene du la inn ved bestilling. Vi er en del av MyOptique Group, en gruppe brilleselskaper, og vi kan tilby deg tjenester fra våre andre merker. Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev. Klikk her for mer informasjon om hvordan vi bruker informasjonen du gir oss.

Har dere mottatt returen min?

Så snart vi mottar returen din, vil vi gi deg beskjed. Du vil motta en bekreftelse på bytte eller tilbakebetaling via e-post. Kontakt oss gjerne, om du ønsker det. Vi er her for å hjelpe.

Får jeg hele summen tilbakebetalt?

Ja, du vil få tilbakebetalt det du betalte for produktene. Vennligst returner dem i samme stand som når vi sendte dem til deg, med eventuelle merkelapper fremdeles festet på, og vi vil betale tilbake hele beløpet til deg.

Vi belaster deg heller ikke for å sende ut en eventuell bytteordre.

Hvis du ønsker tilbakebetaling, ordner vi dette så snart returen er mottatt og sjekket av returavdelingen. Tilbakebetalingen tar normalt 1-5 virkedager før pengene er tilbake på din konto.

Hvilken størrelse bør jeg velge?

Vi har ganske mange solbriller og hvilken størrelse du burde velge, avhenger av dine personlige behov og ønsker. Imidlertid vil vi si at de fleste av våre kunder passer medium størrelse hvor tre størrelser er mulig, vennligst ta kontakt hvis du har noen andre spørsmål på: no@sunglassesshop.com eller 800 14 939. Vi hjelper deg mer enn gjerne.

Jeg vil kjøpe solbriller til noen andre. Hva bør jeg velge?

Solbriller er en fantastisk gave, og med gratis levering, rask utsendelse og 30 dager returrett, er gavekjøpet sikrere. Vi kan hjelpe deg å velge riktig innfatning til den/de du ønsker å kjøpe til, om du ønsker å kjøpe til en spesiell anledning eller sport, eller om du ikke klarer å bestemme deg mellom flere innfatninger. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg mer enn gjerne. 

Sjekker dere produktene før dere sender dem ut?

Vi sjekker alltid solbrillene før de sendes ut. Våre ansatte sjekker glassene, hengslene, neseputene – ja, absolutt alt før de sender ut hvert eneste solbrillepar. Dette for å være sikker på at solbrillene er i perfekt stand før de sendes til våre kunder.

Hvor er bestillingen min?

Alle norske ordre sendes nå med DHL eller Posten. Ordre over NOK 250 sendes DHL, og under 250 kroner sendes med Posten. Informasjon for å spore din forsendelse vil bli sendt til deg så snart pakken er sendt fra oss. Leveringstid avhenger av hvor pakken skal leveres i Norge, men er normalt mellom 1 og 10 virkedager. Hvis du lurer på hvor din ordre er, kan du sende en forespørsel til oss på e-post: no@sunglassesshop.com

Hva gjør jeg hvis det er en feil med produktet mitt?

Siden vi sjekker alle solbriller og passer på at de er i topp stand før vi sender dem ut til kunder, håper vi at vi ikke sender ut produkter med feil. Hvis du, mot formodning, mottar solbriller med feil, kan du sende oss bilder og melding om feilen til no@sunglassesshop.com eller ringe 800 14 939, så skal vi se på saken med en gang.

Kan jeg handle på den norske nettsiden med leveringsadresse utenfor Norge?

Nei, det kan du dessverre ikke. Det er fordi vi er basert i England og prisene på den norske nettsiden til Sunglasses Shop er inklusiv norsk merverdiavgift på 25 %.
Hvis du bor i utlandet og ønsker å kjøpe solbriller kan du enten:

a) bestille fra den norske nettsiden og få den levert hjem til familien din i Norge, eller
b) bestille fra den engelske nettsiden vår og få pakken levert i det landet du bor i.

Dersom noen har handlet på den norske nettsiden og ønsker levering til et annet land, er selvsagt ikke dette noe problem. Vi tar kontakt med deg, så kan vi ordne med korrekt pris og forsendelse til ønsket land sammen.

Har dere en butikk?

Vi har en butikk i Leigh-on-Sea, England. Så, om du er i området kan du jo alltids komme innom en tur. Våre butikkmedarbeidere vil gjerne møte deg. Dersom du ikke er i området, er nettbutikken vår åpen 24 timer i døgnet. Og, ikke tenk på om produktet ikke passer deg – bare send det tilbake, så skal vi sammen finne noe annet som passer.