Kundeservice

Ofte stilte spørsmål


Hva er kjøpsbetingelsene deres?

For all informasjon om våre kjøpsbetingelser og vilkår, vennligst se våre "Kjøpsbetingelser" i menyen til venstre.

Hva kommer i tillegg til prisen hos Sunglasses Shop?

Vi er momsregistrerte i Norge, så alle priser hos Sunglasses Shop er inkludert norsk moms på 25 %. Derfor skal ingenting ekstra komme i tillegg i etterkant av fullført bestilling på nettsiden. Med unntak av om du handler med Klarna, for da kan et administrasjonsgebyr komme i tillegg til varens faktiske pris (Gebyrets verdi beror på vilkår satt av Klarna).

Må jeg betale toll og avgifter på pakken?

Nei, det må du ikke. Solbriller er tollfrie, og prisene på Sunglasses Shop Norge er inklusive norsk moms på 25 %.

Hvor er dere basert?

Vårt hovedkontor er i London, England, og kundeservice og lager ligger i Swindon. Ta kontakt på e-post no@sunglassesshop.com eller gratisnummer 800 14 939 hvis det er noe du lurer på. Vennligst merk at vi kun har kundeservice på engelsk fra 28. februar 2019

Er solbrillene deres ekte og autentiske?

Vi er autorisert forhandler av hvert eneste merke, og vi kjøper produktene direkte fra produsentene. Noen nettsteder, som Oakley og Ray-Ban, har en link til oss som sier at vi er ekte forhandler av deres produkter. Det er forholdet vi har med våre leverandører som gir oss muligheten til å gi deg det beste fra solbrillebransjen.

Vi har også en butikk på gatenivå og representanter fra merkene kommer ofte og gir oss opplæring i merket og nye modeller. Alle produktene kommer med garanti (ofte ett år eller mer), og dersom det er noe du lurer på er det bare å ta kontakt. Vi har absolutt ingenting å skjule og vil veldig gjerne hjelpe deg med alt du måtte lure på.

Hvilken policy har dere på returer?

Vi har 90-dagers retur, så du kan returnere alle solbriller du ikke ønsker opptil 3 måneder etter mottak. Denne perioden starter dagen etter den dagen du mottar produktet. Produktet må være i samme tilstand som det var i da vi sendte det til deg.

Hva betyr de forskjellige glasskategoriene?

Her er en oversikt over de ulike glasskategoriene:

0 - 0-20 % lysabsorbsjon. Glasset har ingen eller veldig lite farge. Denne kategorien er oftest brukt på styrkeglass og sikkerhetsbriller.
1 - 20-37 % lysabsorbsjon. Glasset er lyst i farge. Denne kategorien er oftest brukt som komfortfilter eller motesolbriller.
2 - 37-82 % lysabsorbsjon. Glasset har medium mørk farge. Et universelt glass som passer for de fleste solforhold.
3 - 82-92 % lysabsorbsjon. Glasset er mørkt i fargen. En god kategori for veldig solrike forhold med mye stråling, som ved vann, asfalt og snø.
4 - 92-97 % lysabsorbsjon. Glasset er veldig mørkt i fargen. Denne kategorien er god for veldig høy stråling i miljø med mye gjenskinn som ved vann, snø og is. Man skal IKKE kjøre bil med kategori 4 glass!

Vennligst merk at uansett glasskategori, vil alle glassene hos Sunglasses Shop være UV400-glass og beskytter mot UV-stråler.

Er betalingen sikker?

Ja. Veldig sikker. Vi bruker faktisk den beste internettsikkerheten tilgjengelig fra Thawte. Alle detaljene dine blir kryptert ved å bruke den beste SSL 256-bit sikkerhetskrypteringen i hvert trinn av bestillingen din. Videre vil vi ikke ha mulighet til å se kortinformasjonen din, så du kan være trygg på at når du oppgir disse detaljene vil det ikke bli delt med noen andre. Ikke engang med oss. Se etter https:// i nettleseren og symbolet “låst hengelås” sammen med nettsideadressen. Du kan handle trygt hos oss.

For å fullføre betalingen må du noen ganger logge inn med BankID. Dette er ytterligere sikkerhet for deg i transaksjonen. Dersom du ikke har BankID, kan du ta kontakt med oss på no@sunglassesshop.com, så kan vi finne en løsning sammen slik at du får gjennomført ordren. Det ordner seg alltid slik at du kan få dine favorittsolbriller sendt til deg.

Hvordan kan jeg vite om solbrillene er på lager?

For å kunne tilby rask utsendelse til alle kunder, har vi som regel de fleste solbriller på lager. Nettsiden vil vise om solbrillene er på lager eller ikke. Hvis et produkt ikke er på lager, vil det stå melding om dette på skjermen, og du vil ikke kunne bestille produktet. Dersom dette er solbrillene du virkelig vil ha, er det bare å ta kontakt med oss på e-post eller telefon, så sjekker vi tilgjengeligheten fra leverandør for deg.

Kan jeg returnere solbriller bestilt med styrke?

Svaret på dette spørsmålet er både ja og nei. Styrkesolbriller kan returneres for tilbakebetaling eller bytte, med unntak av solbriller fra disse merkene: Oakley, Serengeti, Bollé og Maui Jim. Dersom du har noen spørsmål angående dette, er det bare å ta kontakt på no@sunglassesshop.com

Er mine personlige opplysninger holdt privat?

Alle dine personlige opplysninger er holdt privat, og vi har ikke tilgang til noen av betalingsdetaljene dine, bortsett fra ordreverdi og adressene du la inn ved bestilling. Vi er en del av MyOptique Group, en gruppe brilleselskaper, og vi kan tilby deg tjenester fra våre andre merker. Du kan når som helst melde deg av våre nyhetsbrev. Klikk her for mer informasjon om hvordan vi bruker informasjonen du gir oss.

Har dere mottatt produktet jeg returnerte?

Vi sender deg en e-post så snart vi har mottatt det returnerte produktet. Hvis du syns det har gått lenger tid enn forventet, kan du ringe kundeservice på 01793 746546 (9.00 til 17.00 mandag til fredag), så hjelper vi deg gjerne.

Får jeg alle pengene tilbake?

Ja. Vi krever ingen gebyrer. Du betaler heller ikke leveringskostnader for å få brillene tilsendt dersom du ønsker å returnere dem. Vi ber kun om at du returnerer dem i samme tilstand som de var i da vi sendte dem til deg. Pengene dine bør være på kontoen din innen 15 virkedager.

Hvilken størrelse bør jeg velge?

Vi har ganske mange solbriller og hvilken størrelse du burde velge, avhenger av dine personlige behov og ønsker. Imidlertid vil vi si at de fleste av våre kunder passer medium størrelse hvor tre størrelser er mulig, vennligst ta kontakt hvis du har noen andre spørsmål på: no@sunglassesshop.com eller 800 14 939. Vi hjelper deg mer enn gjerne.

Jeg vil kjøpe solbriller til noen andre. Hva skal jeg velge?

Solbriller er en super gave, og når vi gir deg gratis frakt og 90-dagers returrett, er det risikofritt å kjøpe solbriller til noen andre enn deg selv. Vi kan hjelpe deg med å finne den riktige innfatningen til den personen du vil kjøpe til, enten du kjøper for en spesiell anledning eller til sportsaktiviteter, eller hvis du rett og slett ikke klarer å bestemme deg selv. Kontakt oss og snakk med vår kundeservice. Du kan også gå til nettsiden vår og lære mer om ansiktsformer.

Sjekker dere produktene før dere sender dem ut?

Vi sjekker alltid solbrillene før de sendes ut. Våre ansatte sjekker glassene, hengslene, neseputene – ja, absolutt alt før de sender ut hvert eneste solbrillepar. Dette for å være sikker på at solbrillene er i perfekt stand før de sendes til våre kunder.

Hvor er bestillingen min?

Alle bestillinger i Storbritannia sendes med UPS. Sporingsinformasjonen sendes til deg så snart bestillingen er sendt.

Hva gjør jeg hvis det er en feil med produktet mitt?

Siden vi sjekker alle solbriller og passer på at de er i topp stand før vi sender dem ut til kunder, håper vi at vi ikke sender ut produkter med feil. Hvis du, mot formodning, mottar solbriller med feil, kan du sende oss bilder og melding om feilen til no@sunglassesshop.com eller ringe 800 14 939, så skal vi se på saken med en gang.

Kan jeg handle på den norske nettsiden med leveringsadresse utenfor Norge?

Nei, det kan du dessverre ikke. Det er fordi vi er basert i England og prisene på den norske nettsiden til Sunglasses Shop er inklusiv norsk merverdiavgift på 25 %.
Hvis du bor i utlandet og ønsker å kjøpe solbriller kan du enten:

a) bestille fra den norske nettsiden og få den levert hjem til familien din i Norge, eller
b) bestille fra den engelske nettsiden vår og få pakken levert i det landet du bor i.

Dersom noen har hand let på den norske nettsiden og ønsker levering til et annet land, er selvsagt ikke dette noe problem. Vi tar kontakt med deg, så kan vi ordne med korrekt pris og forsendelse til ønsket land sammen.

HVILKEN POLICY HAR DERE PÅ AVBESTILLING?

Systemet vårt er laget for å pakke og sende bestillinger så raskt som mulig. Dette gjør at vi har kort eller ingen tid til å endre eller kansellere bestillinger.

Hvis det har gått mindre enn en time siden du bestilte, kan du kontakte kundeservice via e-post på ask@sunglassesshop.com eller ringe 01793 746546 (9.00 til 17.00 mandag til fredag) for å høre om det er mulig å kansellere/endre bestillingen. Vi kan ikke garantere at det er mulig å endre eller kansellere en bestilling.

MER HJELP ELLER RÅD?

Telefonnummer +44 (0)1793 746546