Kundeservice

Kjøpsbetingelser og vilkår


1. Vår kontrakt

Sunglasses Shop er en bedrift under MyOptique Group Ltd, Gemini House, Hargreaves Road, Groundwell, Swindon SN25 5AZ, England. Kontrakten mellom oss og kunden trer først i kraft når varen er sendt. Fra det øyeblikket varen er sendt fra vårt lager, eksisterer det en juridisk bindende avtale mellom oss. Vi er ikke forpliktet til å akseptere betalinger og kan velge å annullere en ordre før forsendelse av varen.

2. Pris

2.1 Varens pris er den pris som er vist på vår hjemmeside, og den inkluderer norsk moms på 25%. Solbriller er tollfrie og moms belastes avsender. MERK! Dersom varen skal sendes til et land innenfor EU, er det britisk moms som må betales før pakken kan sendes til dette landet. I alle tilfeller hvor ordre er plassert på Sunglasses Shops norske nettside, og levering er i et annet land, vil vi kontakte kunden.

2.2 Om nødvendig er du forpliktet til å betale for levering og det kan forekomme noen steder vi ikke kan levere til. Pris for levering er vist på vår hjemmeside. Om varen skal sendes til en adresse i et avsidesliggende område vil vi, om nødvendig, kontakte deg med ulike valg av type levering før varen sendes fra oss.

2.3 Land i EU, og andre kvalifiserte land, stater eller territorier, må betale engelsk moms på bestillingene sine.

2.4 Alle priser baseres på prisen på vår engelske nettside, hvor valutakurs og solbrillemarkedet i gjeldende land er tatt med i betraktning.

3. Dine rettigheter ved annullering av kontrakten

3.1 I henhold til Consumer Contracts (Information, Cancellation and Additional Charges) Regulations 2014 har du, for de fleste varer og tjenester, rett til å kansellere innen 14 virkedager. Denne perioden starter den dagen kontrakten opprettes for tjenester og fra dagen etter levering for varer.

3.2 Vi tilbyr herunder retten til å returnere varer innen 30 dager etter mottak av varen.

3.3 Om du ønsker å kansellere din ordre, er det lettest å sende en e-post til no@sunglassesshop.com. Du kan også kansellere skriftlig og sende til adressen som du finner lenger ned på siden, og vi vil også akseptere kansellering over telefon. MERK! Vi kan dessverre ikke kansellere bestillinger som allerede har blitt bearbeidet og importert inn i systemet vårt.

3.4 Dersom du har mottatt varen før du kansellerer avtalen, vennligst si fra til oss med en gang, eller så snart som mulig, ved å sende en e-post til: no@sunglassesshop.com eller ringe 800 14 939. Du er forpliktet til å returnere varen(e) til vår forretningsadresse så raskt som mulig, på eget ansvar og med frakten betalt. Dersom du annullerer en avtale og vi allerede har sendt varen til deg, må du ikke åpne pakken når den ankommer. Pakken skal da sendes, så fort som mulig, til vår forretningsadresse på eget ansvar og med frakten betalt.

3.5 Når du har gitt oss beskjed om annullert kontrakt, vil hele summen debitert din konto bli tilbakebetalt så fort som mulig og senest 30 dager etter din kansellasjon, FORUTSATT at varen er returnert og mottatt av oss i samme stand som du mottok den. Dersom du ikke returnerer varen eller ikke betaler for frakten, forbeholder vi oss retten til å trekke våre omkostninger for å få ordren tilbake til oss fra beløpet som skal refunderes til deg.

3.6 Dersom varene ikke er returnert i samme stand som de ble sendt til deg, er du forpliktet til å dekke alle våre ekstra omkostninger som måtte tilkomme ved tap / skade av varen. Derfor anbefaler vi å returnere pakken sporet, da du som avsender er forsikret mot tap eller skade av pakken.

3.7 Når du returnerer varer til oss, anbefaler vi at du sender solbrillene i samme forpakning som du mottok dem, dersom de er skadet i transitt er det kundens (ditt) eget ansvar å kreve erstatning fra fraktselskapet. Vi forbeholder oss retten til å returnere produkter som er skadet i transitt når de ankommer oss. Solbriller må også returneres inkludert merkets ekstradeler og materialer som de kom med, dette innebærer etui, bokser, rengjøringskit, pusseklut og annet tilbehør og utstyr som måtte være inkludert i pakken ved mottakelse. Garanti og andre papirer må også returneres sammen med resten (dersom dette var inkludert i pakken). Vennligst IKKE SEND I ENKLE, TYNNE KONVOLUTTER eller pakket inn i papir, for dette vil ikke beskytte varen i transitt.

3.8 Alle varer skal returneres i overensstemmelse med våre regler for tilbakebetaling eller bytte, som du kan finne på våre retursider.

3.9 Vi kan dessverre ikke refundere leveringsomkostninger ved retur, og hvis engelsk tollkontor tillegger gebyrer på en kundes retur, er kunde ansvarlig for dette beløpet. Vi vil kontakte kunde for betaling av eventuelle gebyrer før vi aksepterer mottakelse av pakken.

3.10 I visse tilfeller kan et gebyr for returnerte varer tilkomme hvis solbriller returneres uten eventuelle merkelapper, etui, pusseklut og merkede bokser, samt også garantipapirer og merkekataloger.

3.11 Solbriller med styrkeglass - noen merker er ekskludert fra returretten. Vennligst se punkt 17 og 18 for kjøpsbetingelser gjeldende briller og solbriller med styrke.

3.12 Bilder er kun ment som representasjon og produktet kan derfor se noe annerledes ut i virkeligheten.

4. Annullering av kontrakten av oss

4.1 Vi forbeholder oss retten til å annullere en kontrakt mellom oss, hvis;

4.1.1 Vi er tomme på lager og ikke har mulighet til å skaffe varen som du har bestilt;
4.1.2 Vi ikke leverer til din adresse; eller
4.1.3 Ett eller flere av produktene du bestilte, var vist med feil pris på grunn av en tastefeil eller en feil i prisinformasjonen fra våre leverandører;
4.1.4 Betalings- og / eller leveringsinformasjonen ikke ble verifisert, eller hvis bestillingen vurderes å være svindel.

4.2 Hvis vi annullerer kontrakten vil vi gi deg beskjed per e-post og refundere det betalte beløpet til deg så fort som mulig, og innen 14 dager etter din bestilling. Vi er ikke forpliktet til å tilby noen form for kompensasjon for eventuell skuffelse.

5. Levering av varer til deg

5.1 Alle ordre sendes til Norge med DHL. Normal leveringstid er 1-3 virkedager. Vi leverer dessverre ikke til firmaadresser i Norge.

5.1.1 DHL leverer derimot ikke til alle adresser i Norge selv. Hvis adressen din er et av unntakene, vil DHL overlevere pakken til en lokal servicepartner slik at du får pakken din så raskt som mulig. Leveringstiden er da 3-7 virkedager. Du vil motta en e-post med informasjon om hvordan du sporer pakken din.
5.1.2 Noen ganger kan levering dessverre ta litt lengre tid på grunn av forhold utenfor vår kontroll. Vennligst se pkt 5.3.1-2 for mer informasjon om forsinkelse i leveranse.

5.2 Leveringen skjer til den gitte adressen, dersom du har endringer må du kontakte oss per e-post, telefon eller chat før vi har sendt ordren din. Det er viktig at du gir oss en adresse hvor det er noen tilstede og kan signere for varen. Hvis pakken er forsøkt levert mens du var ute, må du selv kontakte fraktselskapet og avtale nytt leveringstidspunkt eller hente pakken hos dem. Hvis du har bestilt med Klarna må en eventuell ny leveringsadresse være registrert og godkjent hos dem for at vi skal kunne endre den hos oss.

5.3 Internasjonale forsendelser

5.3.1 Internasjonale leveranser varierer i tid, men leveringstiden er normalt 1-10 virkedager. I visse spesielle omstendigheter kan forsendelsen ta lengre tid.
5.3.2 Internasjonale forsendelser som er sendt med Posten kan ikke erklæres som tapt/forsvunnet før det er gått 30 dager etter forsendelsesdato. Vi kan dessverre ikke gjøre noe med ordren i denne tiden, men vi vil kontakte Posten med en gang denne tiden er gått og sende ordren på nytt til kunden hvis leveranse ikke er skjedd innen 30 dager. Vennligst beregn 7-10 virkedagers behandlingstid før ordren sendes på nytt eller beløpet, som er debitert din konto, refunderes.

5.4 Vi kan ikke holdes ansvarlig for mislykkede forsendelser, enten fordi feil adresse er oppgitt eller mangel på signatur ved levering. Dersom varene er returnert til oss på grunn av dette, kan vi belaste kunden for ny forsendelse og håndtering av varen, eller trekke eventuelle kostnader fra beløpet som skal refunderes kunden ved forespurt tilbakebetaling.

5.5 I det øyeblikket varen er levert til deg, er du den rettmessige eier av produktet, og dermed ansvarlig for eventuell skade eller tap.

5.6 Dersom en vare er levert til deg og den har blitt skadet i transitt, må du si fra til oss så snart som mulig, og helst innen to timer etter mottakelse. Vennligst ta vare på produktet og forpakningen til vi har kontaktet fraktselskapet. Vi vil deretter forklare prosessen videre.

5.7 Alle norske bestillinger sendes med informasjon om at Sunglasses Shop skal ha regningen for moms og avgifter, og ikke mottaker. I noen land kreves det derimot skatter og avgifter for importerte varer. Pakken vil belastes skatter og avgifter etter nåværende lovgivning i importerende land, og det er kundens ansvar å betale disse.

6. Erstatningsansvar

6.1 Hvis de leverte varene ikke er i overensstemmelse med din bestilling; eller de er skadet / defekte; eller du har mottatt feil antall, er ikke vi ansvarlige med mindre du gir oss beskjed om problemet per e-post, telefon eller chat, så snart som mulig og senest 10 virkedager etter mottak av gjeldende vare(r). Dersom varene er en gave, anbefaler vi at du sjekker innholdet med en gang. Ved skadet innhold, vennligst gi oss beskjed så fort som mulig.

6.2 Hvis du ikke har mottatt varene du har bestilt innen 30 dager etter datoen du bestilte dem, er vi ikke ansvarlige med mindre du gir oss beskjed om problemet per e-post, telefon eller chat med det samme og innen 40 dager etter datoen du bestilte varen(e). Hvis du informerer oss om disse omstendighetene, er det vår forpliktelse å undersøke situasjonen og enten;

6.2.1 Godtgjøre eventuelle mangler eller manglende levering;
6.2.2 Erstatte eller reparere varer som er skadet eller defekte; eller
6.2.3 Refundere beløpet du har betalt for den gjeldende varen.

6.3 Med mindre det er forhindret av lov, er vi ikke ansvarlige for eventuelle direkte eller indirekte tap, skade eller omkostninger (inklusive tap av profitt) uansett hvordan de har oppstått under disse omstendighetene. Vi har ingen forpliktelse til å gi noen form for kompensasjon annet enn å refundere det beløpet du har betalt for varene i henhold til paragraf 6.2 over.

6.4 Du er forpliktet til å overholde alle gjeldende lover og regler, inkludert tollregler, import eller andre skatter og avgifter når du handler via vår nettside. Import eller eksport av noen av våre varer kan være forbudt av visse nasjonale lover. Vi kan hverken representere eller holdes ansvarlige for omstendigheter vedrørende eksport eller import av de bestilte varene.

6.5 De ovennevnte betingelsene har ikke til hensikt å begrense dine rettigheter som forbruker ifølge gjeldende, lokal lovgivning eller andre vedtekter, som eventuelt ikke er ekskludert og heller ikke på noen måte skal ekskludere eller begrense vårt ansvar til deg ved dødsfall eller personlig skade forårsaket av feil begått av oss.

6.6 (Oversettelse til andre språk) Det er lagt mye arbeid i å passe på at oversettelsene er presise (inkludert disse betingelsene), men i tilfeller av uoverensstemmelse, konflikt eller motstrid med den engelske versjonen er det den engelske versjonen som gjelder.

6.7 Bilder er kun ment som representasjon og produktet kan derfor se noe annerledes ut i virkeligheten.

7. Betaling

7.1 Betaling kan gjennomføres ved bruk av kort (Visa, MasterCard, Visa Electron, Maestro), faktura med Klarna eller PayPal. Av sikkerhetsmessige grunner er alle betalinger gjenstand for ekstra sikkerhetssjekk av betalingsleverandøren.

7.2 Ved å betale med Klarna får du en faktura tilsendt via e-post når vi sender pakken din. Fakturaen har 14 dager til forfall. Klarna har også kampanjer med senere betaling, som du kan velge i kassen, hvis de er tilgjengelige. Disse kan medføre renter, og gebyr kan også tilkomme noen ganger.

7.3 Kreditt- og debitkort er underlagt AVS sjekk og hvis betalingen ikke er bekreftet av kortutsteder eller mislykkes i disse sjekkene kan utsendelsen av varene bli noe forsinket. Det er derfor veldig viktig at fakturaadressen er korrekt og samsvarer med detaljene knyttet til betalingskortet.

7.4 Alle betalinger er sjekket før utsendelse. Utsendelse kan noen ganger bli forsinket hvis/når betalinger må undersøkes nærmere.

7.5 I de tilfeller hvor betalingsdetaljene er ulik faktureringsadressen kan ordren være gjenstand for videre sikkerhetskontroll, som noen ganger kan forsinke utsendelsen.

8. Henvendelser

Dersom ikke noe annet er nevnt i disse betingelsene, skal all kontakt med oss foregå per post til vår firmaadresse:

MyOptique Group
att: Sunglasses Shop Norway
40 Clifton Street
London
EC2A 4DX
UK

Eller per e-post til no@sunglassesshop.com. I både brev og e-post ber vi deg vennligst å inkludere: Ditt navn, ordrenummer og bestillingsdato. MERK! Vi kan ikke kansellere bestillinger som allerede har blitt bearbeidet og importert inn i systemet vårt.

9. Force Majeure

Vi er ikke ansvarlig for noen omstendigheter som svikt / forsinkelse i leveranse, eller skadede / defekte varer som er forårsaket av begivenheter og hendelser utenfor vår kontroll – force majeure – inklusive og uten begrensning til streik, lock-out eller andre industrielle tvister, samt også system- og nettverkssammenbrudd, oversvømmelse, brann, eksplosjoner eller andre ulykker.

10. Ugyldighet

Hvis noen deler av disse betingelsene ikke kan håndheves (inkludert eventuelle bestemmelser hvor vi fraskriver vårt ansvar til deg), vil håndhevelsen av andre deler av betingelsene ikke bli berørt.

11. Personvern

Du erkjenner og godtar å være bundet av vilkårene i vår personvernpolicy.

12. Tredjepartsrettigheter

Med unntak av våre samarbeidspartnere, direktører, ansatte og representanter, har ikke en person, som ikke er inkludert i denne avtalen, noen lovmessig rett under UK Contracts (Rights of Third Parties) Act 1999 til å håndheve disse betingelsene. Dette påvirker ikke de rettigheter som finnes eller er tilgjengelig utover disse lovmessige rettighetene for tredjeparter.

13. Gjeldende lov

Kontrakten mellom oss og deg er underlagt engelsk lovgivning og eventuelle tvister vil bli behandlet under den engelske domstols jurisdiksjon.

14. Kontrakten

Disse kjøpsbetingelsene, sammen med prisene på nettsiden, leveringsspesifikasjoner, kontaktdetaljer og personvern, utgjør den fulle kontrakten vedrørende utlevering av varer til deg fra oss. Ingen uttalelse fra en salgsmedarbeider, på vegne av oss bør tolkes som en avvikelse fra disse betingelsene eller som en autorisert representasjon vedrørende våre produkters kvalitet og / eller egenskaper. Vi påtar oss ikke noe ansvar ved en eventuell feilaktig fremstilling, med mindre det er snakk om svindel eller uredelig fremstilling.

15. Kommunikasjon per e-post

Ved å bestille fra Sunglasses Shop og/eller registrere deg for å motta nyhetsbrev eller introduksjonstilbud, velger du å bli en del av vår database for e-post kommunikasjon. Du kan avslutte abonnement på vår markedsføring og informasjon ved å klikke på “stopp abonnement”-linken nederst i e-posten fra oss.

16. Unntak

Visse merkevarer og produkter kan være ekskludert fra de generelle betingelsene. Vi vil gi beskjed om dette er tilfellet. Solbriller med styrkeglass kan ikke returneres, da disse er laget spesielt for dine behov.

17. Briller og Solbriller med Styrkeglass – Generelle Betingelser

Bestilling av solbriller med styrkeglass er spesielt laget for deg. Det kan ta et par uker å produsere dem, og normal leveringstid fra bestilling til du har dem er 1-3 uker. Noen styrkeglass kan ta lenger tid på bakgrunn av styrke og også om ekstra glassbehandlinger er bestilt.

Styrkesolbriller kan returneres for tilbakebetaling eller bytte, med unntak av disse merkene: Oakley, Serengeti, Bollé og Maui Jim.

Bilder er kun ment som representasjon og produktet kan derfor se noe annerledes ut i virkeligheten.

Designermerker som produserer egne styrkeglass inkluderer Maui Jim, Oakley, Bolle, Serengeti. Alle andre solbriller med styrkeglass vil ha generiske glass.

Vennligst merk! Med unntak av Oakley styrkesolbriller, er alle styrkeglass fra andre designermerker generiske og vil dermed ikke ha merkets logo eller navn på glassene, som standardsolbrillene har.

Ved å legge inn bestilling på briller eller solbriller med styrke fra Sunglasses Shop bekrefter du:
- At du er 16 år eller eldre og ikke er registrert blind eller svaksynt.
- At du har en brilleseddel for dine briller eller solbriller som du har fått av en kvalifisert person i løpet av de siste 24 månedene (eller 12 måneder hvis du er 70 år eller eldre).
- At du gir oss nøyaktige detaljer av din styrke (inkludert eventuelle merknader på styrken).

18. Briller og Solbriller med Styrkeglass – Tilbudsbegrensninger

Etter råd fra våre Optikere, har vi absolutt diskresjon i aksept av enhver ordre. Hvis det anses nødvendig eller hensiktsmessig før en ordre er akseptert, har våre Optikere absolutt diskresjon i å:
- Kontakte deg for å diskutere din ordre og gi råd.
- Be deg sende oss en kopi av din brilleseddel.
- Kontakte, eller be deg kontakte, optikeren som tok synsprøven på deg for å verifisere og/eller diskutere din brillestyrke.
- Be deg innhente din pupillavstand fra din optiker.
- Be deg få en ny brilleseddel fra din optiker.

19. Garanti

- Garanti-tiden er bestemt av merket og opplyses om i produktbeskrivelsen. Ta kontakt hvis du har noen spørsmål
- Dersom produktet ditt skades/blir ødelagt, vennligst ta kontakt via e-post og beskriv hva som er skjedd, og inkluder bilder av hele produktet og skaden, så kan vi se om dette er en skade/ødeleggelse som garantien dekker.
- Hvis en retur for garantisjekk skal utføres, ber vi deg ta kontakt med oss først per e-post (som nevnt over). Vennligst pass på at produktet er rent når det returneres til oss.
- Garantien gjelder ikke hvis produktet ikke er brukt i henhold til brukerveiledningen, inkludert feilbruk, oppbevaring utenfor etui/brillepose og hvis produktet er forsøkt fikset av kjøper.
- Garantien er ugyldig hvis produktet returneres uten etui/oppbevaringspose.

20. Tilbudskampanjer

- Et tilbud kan ikke benyttes sammen med noen andre rabatter, med mindre annet er beskrevet.
- Sunglasses Shop reserverer retten til å endre tilbud når som helst uten varsel.
- Tilbudet gjelder i angitt tidsperiode og kun på sunglasses-shop.co.uk og sunglassesshop.no. Detaljer finnes i tilbudsbrevet eller i kassen.
- Tilbud kan ikke byttes i penger eller brukes på noen annen måte annet enn tilsvarende reduksjon i prisen.
- Man kan ikke benytte tilbudet til en ordre som allerede er gjort.
- Noen tilbud er gjenstand for et minimum totalbeløp på ordren. Hvis dette gjelder vil det stå i tilbudsbrevet eller i kassen.
- E-poster er kun ment til de som er navngitt i e-posten. Meninger uttrykt i enhver e-post er kanskje fra avsender, men betyr nødvendigvis ikke at det er selskapets synspunkt. Hvis du ikke er den tiltenkte mottakeren av e-posten, kan det være forbudt og ulovlig å offentliggjøre, kopiere eller dele innholdet. Avsender garanterer ikke at eventuelle vedlegg er uten virus eller andre mangler, og påtar seg ikke ansvar for ethvert tap som følge av infiserte e-poster. Du mottar nyhetsbrev fordi du har abonnert på disse og eksklusive tilbud. Du kan stoppe abonnementet på bunnen av e-posten.

21. Sunglasses Shop Rabattkoder og Tredjeparts Rabattkoder

21.1 Med mindre annet er beskrevet, er rabattkoder er knyttet til Sunglasses Shop kjøpsbetingelser.

21.2 Rabattkoder kan ikke kombineres med andre rabatter og tilbudskampanjer, inkludert prismatch.

21.3 Ikke gyldig som penger eller tilsvarende. Rabattkoder må benyttes online eller i butikken vår.

21.4 Rabatten kan ikke trekkes fra tidligere kjøp.

21.5 Rabattkoden kan kun benyttes en gang.

21.6 Rabattkoder kan ikke benyttes etter utløpsdato. Sunglasses Shop gir ikke kreditt eller penger for ubenyttet del av rabattkode.

21.7 Man får ikke tilbakebetalt utgått rabattkode, og andre tilbakebetalinger er helt og holdent opp til Sunglasses Shop å avgjøre.

21.8 Tredjeparts rabattkoder (som Groupon kuponger) er noen ganger underlagt ekstra betingelser som er satt av dette selskapet. Disse vil være beskrevet på deres hjemmeside og på vår hjemmeside når kampanjen gjelder.

22. Prismatch garanti

22.1 Prismatch garanti kan ikke brukes sammen med noen andre tilbud, kampanjer eller rabatter.

22.2 Vi prismatcher basert på følgende:
-Produktet må være på lager (ikke på lager hos produsent og så bestilt inn av selger), og må kunne sendes samme dag
-Produktet må selges av en ekte, registrert forhandler, som merker og produsenter kjenner

22.3 Vi prismatcher IKKE auksjonsnettsteder, som eBay.

22.4 Sunglasses Shop forbeholder seg retten til å avslå prismatch dersom de ikke finner informasjonen om den andre nettbutikken tilstrekkelig.

Hvis du føler at du har en gyldig prismatchforespørsel, kan du sende oss link til nettsiden, produktet og pris.